අනුරාධපුර අතිරේක මහේස්ත්රාත් අධිකරණය පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබද අධිකාරිය එරෙහිව එස් ජේ කම්පියුටර් ආයතනය.
මෙම නඩුව පවරා ඇත්තේ අනුරාධපුර දිස්ත්රික් ලේකම් කාර්යාලයේ පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබද අධිකාරියේ විමර්ශන නිළධාරින් විසින් සිදු කරන ලද වැටලීමකට අනුවය. ඔවුන් විසින් 2012.04.29 වන දින අනුරාධපුර නගරයේ වැටලීමක් සිදු කරන ලදි. එහිදී එස්.ජේ කම්පියුටර් ආයතනය වෙත ගොස් රු.450.00 ක මුදලක් වැය කොට පරිගණක මවුසයක් (optical wheel mouse)මිලදී ගෙන ඇති අතර ලබාදී ඇති බිල්පතෙහි වගකීම් කාලය සදහන් කරන කොටස ද පෑන් ඉරකින් කපා දමා ඇත.
පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබද අධිකාරිය පනතේ 10(1) වගන්තිය යටතේ කටයුතු කරමින් පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබද අධිකාරිය විසින් 1726/16 හා 2011 ඔක්තෝබර් මස 04 දින දරන ශ්රි ලංකා ප්රජාතාන්ත්රික සමාජවාදී ජනරජයේ ප්රකාශයට පත් කරන ලද විධාන අංක 37 අනුව සියලු විදුලි සහ/හෝ ඉලෙක්ට්රොනිකභාණ්ඩ/උපකරණ/උපාංග සදහා අවම වශයෙන් මාස 06ක ට නොඅඩු කාලයක් බලපැවැත්වෙන පරිදි ප්රතිඥාභාරයක් (වගකීම් කාලයක්) ලබා දිය යුතු බවට අදාල සියලු විදුලි සහ/හෝ ඉලෙක්ට්රොනික භාණ්ඩ /උපකරණ/උපාංග සාදන්නන්/වෙළෙන්දන්/ආනයනකරුවන්/සපයන්නන් වෙත පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබද අධිකාරිය විසින් විධාන කර ඇත.
එසේ තිබියදී අදාළ වෙළෙන්දා වගකීම් කාලයක් ලබා දීමෙන් තොරව පරිගණක මවුසයක් විකිණීම සම්බන්ධයෙන් පාරිභෝගික අධිකාරිය විසින් ඔහුට විරුද්ධව අධිකරණයේ චෝදනා ගොනු කරන ලදි. පැමිණිල්ලේ සාක්ෂි සදහා පාරිභෝගික අධිකාරිය වෙනුවෙන් සාක්ෂිකරුවන් දෙදෙනකු ගරු අධිකරණය ඉදිරියේ සාක්ෂි දෙන ලද අතර විත්තිකාර පාර්ශවය වෙනුවෙන් විත්තිකරු සාක්ෂි දෙන ලදි. එම සාක්ෂි සලකා බැලු අධිකරණය පැමිනිල්ල විසින් ,සාධාරණ සැකයෙන් තොරව විත්තිකරු මාස 06ක වගකීම් කාලයක් ලබා දීමෙන් තොරව පරිගණක මවුසයක් විකුණා ඇති බව තීරණය කොට විත්තිකරු වැරදිකරු බවට තීරණය කරන කරන ලදි. ඒ අනුව විත්තිකරු විසින් රු.3000/- ක දඩ මුදලක් ගෙවිය යුතු බවට ගරු අධිකරණය විසින් නියෝග කරන ලදි.
අනුරාධපුර අතිරේක මහේස්ත්රාත් අධිකරණය පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබද අධිකාරිය එරෙහිව එස් ජේ කම්පියුටර් ආයතනය.
මෙම නඩුව පවරා ඇත්තේ අනුරාධපුර දිස්ත්රික් ලේකම් කාර්යාලයේ පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබද අධිකාරියේ විමර්ශන නිළධාරින් විසින් සිදු කරන ලද වැටලීමකට අනුවය. ඔවුන් විසින් 2012.04.29 වන දින අනුරාධපුර නගරයේ වැටලීමක් සිදු කරන ලදි. එහිදී එස්.ජේ කම්පියුටර් ආයතනය වෙත ගොස් රු.450.00 ක මුදලක් වැය කොට පරිගණක මවුසයක් (optical wheel mouse)මිලදී ගෙන ඇති අතර ලබාදී ඇති බිල්පතෙහි වගකීම් කාලය සදහන් කරන කොටස ද පෑන් ඉරකින් කපා දමා ඇත.
පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබද අධිකාරිය පනතේ 10(1) වගන්තිය යටතේ කටයුතු කරමින් පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබද අධිකාරිය විසින් 1726/16 හා 2011 ඔක්තෝබර් මස 04 දින දරන ශ්රි ලංකා ප්රජාතාන්ත්රික සමාජවාදී ජනරජයේ ප්රකාශයට පත් කරන ලද විධාන අංක 37 අනුව සියලු විදුලි සහ/හෝ ඉලෙක්ට්රොනිකභාණ්ඩ/උපකරණ/උපාංග සදහා අවම වශයෙන් මාස 06ක ට නොඅඩු කාලයක් බලපැවැත්වෙන පරිදි ප්රතිඥාභාරයක් (වගකීම් කාලයක්) ලබා දිය යුතු බවට අදාල සියලු විදුලි සහ/හෝ ඉලෙක්ට්රොනික භාණ්ඩ /උපකරණ/උපාංග සාදන්නන්/වෙළෙන්දන්/ආනයනකරුවන්/සපයන්නන් වෙත පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබද අධිකාරිය විසින් විධාන කර ඇත.
එසේ තිබියදී අදාළ වෙළෙන්දා වගකීම් කාලයක් ලබා දීමෙන් තොරව පරිගණක මවුසයක් විකිණීම සම්බන්ධයෙන් පාරිභෝගික අධිකාරිය විසින් ඔහුට විරුද්ධව අධිකරණයේ චෝදනා ගොනු කරන ලදි. පැමිණිල්ලේ සාක්ෂි සදහා පාරිභෝගික අධිකාරිය වෙනුවෙන් සාක්ෂිකරුවන් දෙදෙනකු ගරු අධිකරණය ඉදිරියේ සාක්ෂි දෙන ලද අතර විත්තිකාර පාර්ශවය වෙනුවෙන් විත්තිකරු සාක්ෂි දෙන ලදි. එම සාක්ෂි සලකා බැලු අධිකරණය පැමිනිල්ල විසින් ,සාධාරණ සැකයෙන් තොරව විත්තිකරු මාස 06ක වගකීම් කාලයක් ලබා දීමෙන් තොරව පරිගණක මවුසයක් විකුණා ඇති බව තීරණය කොට විත්තිකරු වැරදිකරු බවට තීරණය කරන කරන ලදි. ඒ අනුව විත්තිකරු විසින් රු.3000/- ක දඩ මුදලක් ගෙවිය යුතු බවට ගරු අධිකරණය විසින් නියෝග කරන ලදි.
පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබද අධිකාරිය එදිරිව නිව් සන් ට්රේඩින් ප්රයිවට් ලිමිටඩ්
මෙම නඩුව පවරන ලද්දේ නිව් සන් ට්රේඩින් ප්රයිවට් ලිමිටඩ් ආයතනයෙන් මිලදී ගෙන තිබු (Dell Lap-top) පරිගණකයක් වගකීම් කාලය තුල දෝෂ සහිත වීම සම්බන්ධයෙන් පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබද අධිකාරිය වෙත ලැබුණු පාරිභෝගික පැමිණිල්ලක් මතය.
එම පැමිණිල්ලට අදාලව දෙපාර්ශ්වය කැදවා පනතේ 13(1) වගන්තිය යටතේ පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබද අධිකාරිය විසින් පරික්ෂණයක් පවත්වන ලදි. එහිදී අනාවරණය වූ කරුණු අනුව දෝෂ සහගත වු ලැප් ටොප් පරිගණකය මිලදී ගැනීමට පාරිභෝගිකයා වැය කල මුදල ආපසු ලබා දිය යුතු බවට පාරිභෝගික කටයුතු පිළිබද අධිකාරිය පනතේ 13(4) වගන්තිය ප්රකාරව වග උත්තරකාර ආයතනය වෙත අධිකාරිය විසින් නියමයක් නිකුත් කරන ලදි.
වගඋත්තරකාර ආයතනය එකී නියමය පරිදි කටයුතු කිරීම පැහැර හැරීම හේතු කොට ගෙන පාරිභෝගික අධිකාරිය විසින් කොළඹ මහේස්ත්රාත් අධිකරණය ඉදිරියේ එකී නියමය ක්රියාත්මක කරවා ගැනීම සදහා පනතේ 13(6) වගන්තිය ප්රකාරව ඉල්ලීමක් ඉදිරිපත් කරන ලදි. එම නඩුව 2016.05.05 දින ගරු අධිකරණය ඉදිරියේ කැදවන ලද අවස්ථාවේදි වගඋත්තරකාර ආයතනය විසින් අදාළ රු.79,000/- ක මුදල අගතියට පත් පාර්ශ්ව වෙත ගෙවන ලද අතර, අගතියට පත් පාර්ශ්වය විසින් දෝෂ සහගත ලැප් ටොප් පරිගණක යන්ත්රය වගඋත්තරකාර ආයතනය වෙත ආපසු භාර දෙන ලදි.
Consumer Affairs Authority advises consumers to be very careful when purchasing electrical equipment, bulbs and related decorative items used for decorations in celebration of Vesak Festival.
Dr. Lalith N Senaweera, The Chairman, Consumer Affairs Authority points out that it is much possible to sell electrical equipment, wires, and related items without good standard and guarantee at the time of Vesak Festival.
He advises to pay special attention on the following matters when purchasing electrical equipment and accessories for the decorations in celebration of Vesak Festival.
At the sale of all the electric or electronic equipment manufacturers, sellers, importers and suppliers shall ensure a guarantee period not less than six months from the date of selling or the date that buyer owns the good and the conditions of the guarantee certificate shall be in Sinhala, Tamil and English languages.
If any matter arisen in this regard, Consumer Affairs Authority requests general public to inform it to the Authority’s Telephone Numbers 011-7755481-483 or 1977.
Dr. Lalith N.Seneweera,
Chairman
Special Awareness Program on Good Manufacturing Process in collaboration with SLSI
Consumer Affairs Authority conducted a Special Awareness Program on Good Manufacturing Process in collaboration with SLSI for all traders, caterers, suppliers of process food, persons engage in the business of mass catering and outdoor catering. This was held on 28th July at YWCA auditorium Colombo 01.